Saturday, June 26, 2010

fiets hebbedingetjes

...en andere zaken.

Gisteren op mijn werk was ik de bestelling aan het uitpakken en daar zaten tien gekleurde doosjes bij. Roze, rode, blauwe, zwarte, groene, witte en transparante doosjes. Een Amerikaans product voor bij het sporten. Waterdicht en makkelijk mee te nemen, het kan zelfs om de nek worden gedragen. In het doosje passen twee briefjes papiergeld en enkele pasjes. Het doet mij een beetje denken aan dat waterdichte kokertje wat ik vroeger, met een touwtje om mijn nek, mee kreeg naar het zwembad of op het strand. In het kokertje een paar guldens voor een ijsje of een patatje. Tegenwoordig is dat dus een doosje voor pasjes, een ijsje of frietje op credit zeg maar. Ik weet het nog niet zo zeker, zelf heb ik er niet zo’n problemen mee om een zeiknat tientje aan de mevrouw van het koffietentje te overhandigen. Maar ja, ik ben een fietser, ik heb er ook geen moeite mee om zwetend en roggelend op mijn fiets te rijden en zonder enige schaamte komt daar tijdens een lange duurtraining nog schetend en boerend bij. De mevrouw van het koffietentje zou weleens blij kunnen zijn met een droog tientje...

Ik ben dol op leuke spulletjes, speciale kleding of een mooi schoentje. Pearl Izumi is een merk wat ik erg mooi vind. In het ontwerp zitten vaak geintjes. Of het is esthetisch gewoon zeer verantwoord. Zo is het rood met witte shirt waar ik mee de Alpe op reed van dit Japanse merk en het shirt zit verdacht mooi. Op mijn werk zat ik te azen op een prachtig damesshirt van dit merk en helaas werd het voor mijn neus verkocht. Ik zit bovenop de mooie spulletjes, maar laat het zo voor mijn fashionista neusje wegkapen. Het shirt was van de limited edition en was zwart met in het wit het logo van Pearl Izumi, opgeleukt met wat bloemen. Mijn tweede keuze een zwart shirt zonder mouwen hangt er nog wel. Hopen dat ik een financieel mazzeltje heb deze maand, of een extra schrijfklus kan aannemen.






Op twitter zie ik vaak links voor leuke fietsgerelateerde sites, zelf tweet ik zulke dingen ook. Toen ik mijn gekleurde Amerikaanse tientjes houder tweette kreeg ik dan ook direct vragen. Wat kost het, waar te koop, hoe heet het, zijn er nog andere kleuren en past er een iPhone in? Het kost zo’n 15 euro, waar te krijgen? Dat weet ik niet, althans naast de zaak waar ik werk dan. Het product heet The Jimi en nee een iPod past er niet in, wel een tientje en wat pasjes. De kleuren..... die noemde ik al.

Ik vind dat leuk dat er mensen zijn die reageren op hebbedingetjes die ik met ze deel. Nu wil ik een ander genot van mij delen. Het is geen hebbedingetje, maar zeker de moeite waard. Ik ben een serie op internet aan het kijken. De serie heet “ik ben een triatleet” en is al eens uitgezonden op de belg. In deze serie trainen 5 niet triatleten om aan de Ironman in Lanzarote deel te nemen. Machtig mooi en ergens ook motiverend. Ik houd niet van lopen en zwemmen en begrijp triatleten dan ook niet, maar wat is het leuk om deze 5 te volgen. Stuk voor stuk lopen ze tegen herkenbare trainings problemen aan en zetten door. Blessures, het hoofd, angst en zenuwen in een druk leven wat drukker wordt met zeker 11 trainings uren plus per week. Ik zou zeggen... kijk en geniet: http://www.atv.be/ik-ben-een-triatleet

En wat betreft het droge tientjes doosje…. Zou het ook werken voor het zwemgedeelte van de Ironman? 

No comments:

Post a Comment