Wednesday, March 24, 2010

Konijntjes

Sta ik bij Lohman in Amsterdam even een praatje te maken over onschuldige fietsgerelateerde zaken, komt er een meneer binnen. Een echte nette meneer die blijkbaar ook van fietsen houdt. Hij kijkt wat bij de bidons achter in de winkel. Komt terug met een bidon en meent deze te willen kopen, want, zo zegt hij “die is zo leuk voor de kinderen”. De verkoper lacht en vraagt hoe oud deze kinderen zijn. Blijkt dat de kinderen de lagere school leeftijd hebben. Vriendelijk legt de verkoper uit dat deze bidon misschien helemaal niet zo geschikt is voor kleine kinderen, ondanks dat de konijntjes er zo leuk uit zien....


Er zijn in de fietswereld wel meer producten waar ik me over verbaas, zo stond ik laatst met mijn fiets in een fietsen winkel in Zeist, de eigenaar van deze winkel is een vriend van me en een hele leuke, frisse, nette jongen. Hij was bezig met de afstelling van mijn fiets en smeer een goedje op de ketting, dat volgens hem, heel goed is. Het spul legt namelijk een laagje over de ketting en trekt niet zoals alle andere smeerseltjes van dat vuil aan wat later op je kuiten een soort van “ketting-tatoo” vormt. Ik rijd nu al dik een week met dat smeersel en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben. “Dat spul wil ik hebben!” dacht ik net en twitter een berichtje naar die vriend met de vraag hoe het heet. Binnen het uur heb ik een antwoord. De naam van dit product is...... squirt.... wat? Hoe heet dat? Dat si zo’n vreemde naam voor zo’n product. Een zoektocht via Google wijst uit dat het slang is voor heel veel verschillende zaken en dat een aantal van die zaken toch niet is wat je zo even tussen neus en lippen door op tafel gooit.

De fietswereld is ook een beetje een mannenwereld, de mentaliteit van jongens met puberstreken die in een grotemensen lijf ziten heerst er nog wel eens. En ik, ik doe rustig mee, ben tevreden over de producten en deel het ook nog met een ander.

Eerlijk .... als de bidon van het merk van mijn fiets was had ik er al mee rondgereden, ze zijn best schattig die konijntjes, wat het met fietsen van doen heeft..... geen idee.























Ach ze kosten iets van 4 euro bij Lohman, misschien koop ik nog wel een setje. Ik ben allang blij dat er niet een team rondrijdt met deze afbeelding op het tenue.
En dat smeerseltje http://www.squirtlube.com/ voor meer info, iets meer dan een tientje zei die vriend van me. Dan maar een smeerseltje met een rare naam, het is nog altijd beter dan een afbeelding van mijn ketting op mijn kuit:




No comments:

Post a Comment