Friday, July 2, 2010

vanuit het hart


Bijna elke dag, op enkele rustdagen na.
Verschijnen ze bij mij op de bank.
Mijn sociale leven, toch al minimaal door duurtrainingen...
Zakt tot op een monumentaal dieptepunt
Hoe hoger de klim, hoe dieper het zakt
Geluk, intens geluk
Alberto, Lance, Andy en Robert
Dag in dag uit
Bij het ontbijt, tijdens de lunch, de etappes
en de avond programma’s.
Gladde benen, geurende olie
Kuiten die glimmen, het sprintesbal
Dansen dansen die berg weer op...
Dag in dag uit en ik...
Ik voel mij een compleet mens
De zekerheid van de tour, drie weken lang
Mijn tv is het raam van de wereld
En na drie weken...
De dip, eenzaamheid, pijn, verdriet...
Hoe nu verder?
Hopelijk publiceren de bladen snel de kalender met de criteriums
Tot die tijd vergaap ik me aan mijn mannen in het lycra....
Lieve jongens van de tour, voor altijd van jullie....
Rose Mentink
Poldertrapster
En
Klimgeit in wording

No comments:

Post a Comment